Najbardziej prestiżowy weekend w całym kalendarzu F1 rozpoczął się od czwartkowego treningu, w którym najszybszym zawodnikiem okazał się Kimi Raikkonen z zespołu Ferrari. Fin jako jedyny kierowca na torze uzyskał w porannej sesji czas poniżej 1 minuty i 16 sekund. Drugi był Lewis Hamilton, a trzeci Heikki Kovalainen.
Swoje okrążenia pomiarowe jako pierwsi uzyskali kierowcy Scuderia Toro Rosso, którzy na weekend w Monako otrzymali zupełnie nowy bolid STR3. Większość zawodników przez pierwsze pół godziny wykręciło jedynie okrążenie instalacyjne. Na tor nie wyjechali jedynie kierowcy Ferrari. Felipe Massa i Kimi Raikkonen na torze pojawili się po upływie pierwszych 30 minut.Pierwszy trening przed GP Monako został w połowie sesji przerwany. Powodem były problemy z pokrywą studzienki kanalizacyjnej. Na 25 minut przed końcem tor został ponownie otwarty.
Pierwszym pechowcem weekendu GP Monako okazał się mieszkaniec Księstwa- David Coulthard, w którego bolidzie najprawdopodobniej zawiodła jednostka napędowa. Szkot zatrzymał swój bolid tuż za szykaną, za tunelem i jako jedyny nie zdołał przejechać okrążenia pomiarowego. Pierwszą ofiarą groźnych w Monako barier był Jarno Trulli, który przy wjeździe do tunelu lewym tylnym kołem uderzył w bandę, uszkadzając zawieszenie swojego TF108. W tym samym czasie na torze zatrzymał się Nick Heidfeld, który najprawdopodobniej miał problem techniczny.
Gdy tor po przerwie został otwarty na torze zapanował duży ruch. Wszyscy kierowcy chcieli przygotować się jak najlepiej do wyjątkowego w całym kalendarzu wyścigu F1. Lewis Hamilton przez długi czas był najszybszym kierowcą na torze, do czasu kiedy palmę pierwszeństwa przejął Fin Kimi Raikkonen. Wysokie tempo zawodnika Ferrari o mały włos nie zakończyłoby się podobnie jak przygoda Jarno Trulliego- bliskim spotkaniem z bandą przed wjazdem do tunelu. Fin miał jednak więcej szczęścia.
W ostatnich sekundach na piąte miejsce awansował Nico Rosberg, który przed weekendem zapowiadał walkę o wysokie pozycję. Niemiec rzutem na taśmę wyprzedził Roberta Kubicę. Za Polakiem z dość znaczną stratą trening ukończył Fernando Alonso, a do pierwszej dziesiątki załapali się jeszcze: Rubens Barrichello, Mark Webber i Giancarlo Fisichella, dla którego wyścig o GP Monako będzie 200 występem.
Drugi trening rozpoczyna się już o godzinie 14:00. Zapraszamy.
22.05.2008 11:56
0
MCL wysoko !!! . Ale to tylko pierwszy trening . Trzeba poczekać do QAL :)
22.05.2008 11:58
0
Rosber miał niezły czas, ale chyba jechał na oparach. Heidfeld w swoim stylu daleko... Hamilton i Kovalainem bardzo wysoko - czyżby to były tylko pechowe ostatnie GP dla McLarena? Robert w porządku.
22.05.2008 11:59
0
czyli po staremu
22.05.2008 11:59
0
Trzeba też pamiętać, że BMW zawsze testuje ustawienia na wyścig w pierwszych 2 treningach, a więc czasy na poziomie 6 miejsca są bardzo dobre.
22.05.2008 12:02
0
Raikkonen z problemami ala najszybszy;)...!
22.05.2008 12:04
0
tak wszystko rostrzygnie się w kwalifikacjach! ale narazie i tak jest dobrze ;)
22.05.2008 12:04
0
kubica a dalej przepaść no ale to tylko trening
22.05.2008 12:06
0
No wypas Kimi Raikkonen zadzi.Ferrari wykonalo dobra robote(zmiejszenie rozstawu).No i tak ma byc !!!!! Keep Flying Kimi
22.05.2008 12:07
0
ja chce oglądać treningi .... :/ gdzie w necie można orpucz live soccer ?
22.05.2008 12:08
0
Amadeusz - masz całkowitą rację :)
22.05.2008 12:09
0
hubi - tam są tez transmisje we flashu moim zdaniem lepsza jakosc niz te sopcasty i inne badziewia
22.05.2008 12:09
0
Heidfeld daleko bo miał problemy i zakończył sesje nieco wcześniej spychany na pobocze przez obsługę toru. Raikkonen wydawał mi sie jechac w końcówce [gdy wykręcił najlepszy czas] bardzo lekko dotankowanym bolidem. McLareny wydają sie mocne na tym torze.
22.05.2008 12:10
0
FORZA FERRARI!!!! KIMI WORLD CHAMPION 2008!!!!!!!!!!!
22.05.2008 12:11
0
No i jeszcze zapomniałem o Kubicy:P Wykręcił 4 czas a potem już został w boksie i go spychali w dół.
22.05.2008 12:12
0
Nick pyta pewnie sam siebie, czy to jawa czy jakiś koszmarny sen... Przełom w wygrywaniu kwalifikacji nie zapowiada się. A przecież w miarodajnych w zeszłym sezonie Q3, Heidfeld wygrywał 11 do 5!
22.05.2008 12:12
0
Jeśli Kubica testował zatankowany jak to w 1/2 sesji bywa to jest bardzo dobrze :)
22.05.2008 12:13
0
Tak naprawdę zespoły testowały różne możliwości.Jedni przygotowywali bolid pod kątem kwalifikacji,a drudzy brali pod uwagę wyscig.Niepokoi mnie słaba postawa Heidfelda,bo przez niego BMW może stracić drugie miejsce w klasyfikacji konstruktorów.Co do Roberta-to jechał on tak jak zazwyczaj podczas 2 pierwszych treningów na dużym ociążeniu i stąd te różnice.Cieszy też fakt,że BMW jest bardzo szybkie w krętych odcinkach,jeżeli poprawią miedzyczasy w sektorze 2 to o Pole Position dla Kubicy jestem spokojny.
22.05.2008 12:13
0
"Lewis Hamilton przez długi czas była najszybszym kierowcą na torze" , wiedziałem...
22.05.2008 12:15
0
;-)
22.05.2008 12:19
0
unliked oglądałeś treningi? Raikkonen uzyskał swój czas na 10 minut przed końcem sesji wykonując po tym kółku kilka okrażen.. to Hamilton wyjeżdzał na 2,3 kółka wliczając wyjazdowe z bosku a Heikki nawet na miekkiej mieszance coś próbował robić.
22.05.2008 12:26
0
Hubi :-) tutaj możesz http: // mad-max.runhost.net/ simulcastPlayer_02.swf (musisz usunąć spacje,3) ...też miałem problem,już zacząłem być niespokojny,bo poprzedni skrót mi nie działał,ale w końcu znalazłem,ten adres powinien działać,a jak nie to w googlach:F1 live i szukaj,wybieraj :-) Miłego oglądania!!! :-)
22.05.2008 12:27
0
Jest dobrze.. Kubica jedzie rewelacyjnie techniczne sektory czyli 3 i widać że złapali tam optymalne ustawienie,. jeszcze żeby poprawić 2 sektor i będzie super.. pozatym jak zwykle pewnie jechali z obciązeniem i to dużym bo na oparach to jezdza rano w sobote żeby zobaczyć jak sie w kwalifikacjach bolid będzie spisywał.. Raikonnen bardzo dobrze, Massa trochu himerycznie, jedno kołko ok ale wątpie że w wyścigu mu to wystarczy.. Hamilton prubuje przerwać złą passe , myśle że mclaren będzie wysoko ale jeden bląd i może byc bum.. a Hamilton jest do tego zdolny.. Martwi mnie Heidfeld, owszemże się kazdy cieszy jak jest za robertem ale zdobywają obaj punkty dla zespolu i nie byloby dobrze jakby stracili swoją dobrą pozycje.. za niecałe poltorej godziny drugi trening także znów będzie można troche pospekulować.. BMW , ROBERT, NICK do boju!!!!!
22.05.2008 12:28
0
już nic mnie nie zdziwi ... aczkolwiek nadzieja mówi mi że to Kubica wygra:D
22.05.2008 12:30
0
Jasne, to tylko trening, w którym oczywiście zupełnie przypadkowo dominują kierowcy Ferrari i Maclarena...Robert wczoraj twierdził, że będzie jechał w dzisiejszych treningach na krawędzi ryzyka, więc poczekajmy do następnego treningu, ale z takimi czasami w drugim sektorze BMW niewiele tu ugra. Jeśli Roberta objeżdza na dodatek Kovalainen to naprawdę nie ma z czego się cieszyć. Nad Nickiem ciąży za to jakaś klątwa. Nie dość, że jest wolniejszy, to coś szwankuje w jego samochodzie. Z pozytywów, szybkość Kubicy w trzecim sektorze i świetna jazda Kimiego, który pokazał plecy Hamiltonowi.
22.05.2008 12:30
0
thx xD
22.05.2008 12:33
0
Tylko trening wiec BMW blefuje a Ferrari i McL nie musza bo i tak sa na czele. Przynajmniej Kimi oslodzil mi gorycz pechowej porazki Chelsea z Manchesterem ktory juz 2-gi raz wygral LM dzieki diabelskiemu fartowi......
22.05.2008 12:35
0
Jeśli ktoś chce oglądać na żywo to na niemieckim kanale dsf leci zawsze.
22.05.2008 12:50
0
gdzie obejrzeć treningi w necie??
22.05.2008 12:51
0
Oglądałem wczoraj ciekawy wywiad z Robertem w TV Sport (jak na Roberta dość długi). Kilka ciekawszych opini Roberta po tym wywiadzie: 1. Po testach w Paul Ricard Robert uważa, że w Monaco będzie ciężko o wygraną, gdyż jak to określił bolid wydaje się ociężały i nie reaguje tak szybko jak choćby rok temu (a to bardzo istotne w Monaco). 2. Nie jest zadowolony z tego, iż jego zespół "napompował balon oczekiwań" i odebrał jego ostatnie 4-te miejsca wręcz jako porażkę. A według Roberta ostatnie wyścigi w jego wykonaniu były bardzo dobre. 3. Uważa, że zaczyna się powtarzać sytuacja z przed roku (jak to określił-3-4 dychy za Ferrari, McLarenem; 3-4 dychy przed resztą stawki). 4. Pierwszy raz widziałem aby tak otwarcie skrytykował (z ironicznym uśmiechem) Nicka. Powiedział, że problem rozgrzania opon to tylko wymówka. Bo jak to określił jak w jest 30 stopni C w powietrzu a 50 ma tor to nie ma o czym mówić. 5. To że teraz jest lepszy od Nicka to nie dzięki zmianom w przepisach, tylko jak to określił powrót do roku 2006. W 2007 twierdzi, że miał zbyt dużo problemów, aby walczyć o cokolwiek. 6. Co jest najbardziej zaskakujące (mimo opinii w sumie większości z BMW), Robert twierdzi, że bolid z 2007 był bardzo dobry i gdyby nie te wszystkie problemy mogło być zwycięstwo w GP. Po oglądnięciu wywiadu nie jestem optymistą przed GP Monaco. Wygląda na to, że Robert też nie ;(
22.05.2008 13:06
0
na którym programie jest dsf w cyfrowym polsacie??
22.05.2008 13:14
0
totalfun, czyli wniosek z tego, że tegoroczny bolid BMW jest gorszy od poprzednika a tylko dzięki dobrej postawie Roberta BMW jest odbierana jako ekipa która zrobiła duży postęp. Forma NIcka potwierdzałaby tą tezę... Nie wygląda to zbyt optymistycznie :-(
22.05.2008 13:18
0
brawo kimi
22.05.2008 13:18
0
BMW BLEFUJE ?? HAHAHAHAHAH odzywaja sie sezonowi znawcy F1 !!!! nie wazne jaki tor i jaka ma charakterystke, w tym sezOnie zwyciezac bedzie tylko FERRARI!! jestescie jak fani Adama Malysza, gdy on przestanie skakac przstaniecie sie interesowac skokami, tak samo bd z F1... zal
22.05.2008 13:19
0
Bardzo dobrze!Trzeba studzić emocje!Robert wyciska maximum z tego ,na co mu sprzęt pozwala!!! ...i jedzie z głową!Oby tak też w Monako!-jechać swoje,i w treningach,i w kwalifikacjach,i w wyścigu,tak by ukończyć!,bo na tym torze trzeba uważać już od 1-go treningu!,a na mecie... zobaczymy,które miejsce wypracowało się ciężką pracą,każde jest możliwe,1-wsze również ,czego Robertowi życzę!
22.05.2008 13:27
0
@totalfun w tym co piszesz jest wiele sensu i możnaby się z tym zgodzić w 99% ale co powiedzieć o P1 i P2 zdobytym przez Roberta w Qualach ? W tamtym roku niestety nie był nawet w stanie sie zbliżyć do P2. Myślę że BMW jest bardzo szybkie kieedy jest lekkie natomiast ma problem kiedy jest zatankowane (wolniejsze od mcl, fer ale szybsze od reszty stawki) i to jest tegoroczny problem BMW
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się